Ceritera Insan Biasa

Sedikit coretan yang ingin aku kongsikan bersama..

Tuesday, July 07, 2009

"Impianku.."

Semua orang mempunyai impian tak kira kanak-kanak sehinggalah yang sudah berumur..Impian merangkumi segala aspek dalam hidup manusia contohnya kehidupan, kerjaya, keagamaan dan sebagainya..Samalah seperti aku yang mempunyai banyak impian yang baru aku impikan..Masih terawang-awangan di minda aku lagi..Kalau sebelum ini aku tak berapa jelas ke mana hala tuju aku kelak tetapi sejak meningkat dewasa ini barulah aku sedar segala-galanya..Aku pernah terbaca dalam satu article mengatakan "Impian itulah mengarahkan hala tuju seseorang kerana itulah yang mereka ingin gapai dimasa akan datang"..Sebab itulah kalau sesiapa yang bersungguh-sungguh dalam kerja yang dia lakukan mean that dia nak capai impian dia tapi kalau orang itu just go throuh life dia tanpa ada sebarang effort so mean orang itu tiada impian..

Panjang betul muqaddimah akukan..hehe..Kini aku nak senaraikan impian-impian aku..Yang pertama adalah aku impikan untuk graduate daripada IIUM dengan pointer 3.5..Aku tak tau macam mana nak kira pointer tapi sekarang ini pointer aku tak sampai tahap itu lagilah..Sebab itu aku nak capai impian aku but it no far away from me..hehe..CAIYOK2!!



Selepas graduate daripada IIUM tercinta semestinya aku ingin mencari pekerjaan untuk menampung hidup aku..Aku impikan untuk menjadi usahawan yang berjaya..Usahawan apa yang aku nak jadi itu aku belum decide lagi because sekarang ni pelbagai benda boleh dijadikan business..Masih lagi dalam pencarian..



Alhamdulilah aku memang dalam landasan yang betul kerana bidang yang aku ikuti di IIUM adalah Business Administration..Dan sekarang ini juga aku baru sahaja lepas buat practical training..Memang itu semua memberikan aku support untuk aku mneggapai impian aku ini.Terima kasih kepada ustaz azhar kerana banyak berkongsi idea dengan aku...

Sekiranya aku tidak dapat menjadi usahawan, aku bercita-cita untuk menjadi seorang guru..Mereka dibawah inilah yang menjadi idola aku selama ini..







Setelah mendapat pekerjaan dengan memperolehi pendapatan yang lumayan, matlamat aku seterusnya untuk memiliki aset sendiri..sekarang ini aku sudah pun memiliki sebuah motorsikal dan sebuah kereta tetapi milik PARENT aku..Aku nak perolehi aset hasil titik peluh aku sendiri..Aku ingin memiliki kereta BWM..



Sekiranya tak dapat next choice adalah kereta HONDA..



If tak dapat jugat itu tandanya aku kena beli kereta buatan Malaysialah..Kereta yang aku pilih adalah kereta SATRIA NEO..



Lepas beli kereta aku nak memiliki rumah pulak..Sekarang ini parent aku ada rumah sewa tapi aku tak nak duduk situ..kalau boleh nak duduk jauh sikit dari parent..Dari kecik samapi ke besar asyik berkepit dengan parent aku so lepas kahwin aku nak duduk jauh sikit..Negeri yang aku nak pilih adalah negeri KELANTAN..GOCHO ELATE GOCHO!!!..hehe..Lagi kos sara hidup dekat sana rendah berbanding bandar kuala lumpur..Yang lagi penting adalah negeri itu ada keberkatan..



Inilah gambar rumah impian aku..Wajib ada swimming pool kat depan rumah aku sebabnya aku nak belajar swimming.Dari dulu aku belajar tak pandai-pandai jugak..Kena ada gadis-gadis ajar akulah..haha..



Setelah dapat semua itu barulah aku berfikir untuk berkahwin..Alhamdulilah calon dah ada so doa-doakanlah semoga jodoh kami dipanjangkan.amin!!Guess who???Adalah..hehe..



Selepas kahwin pastinya anak-anak adalah impianku..Aku sukakan budak-budak so tak menjadi masalah kalau dapat anak ramai..Jumlah anak itu tak menjadi masalah kepada aku tapi hasrat aku untuk mendapat anak sedozan memang ada dari dulu lagi..hehe..Nak buat satu team football terus dan aku jadi coach like Alex Ferguson or Jose Mourinho..

Sampai situ sahajalah impian aku bUat masa ini, kalau ada lagi nanti aku kongsikan..

ANDA PULA BAGAIMANA???

6 comments:

hahaha..bagus3..tp kete BWM???de erk???erm...pandai yer letak ust2 smip..bodek ker..hik3...k, anyway gudluck ler..intan pon nak dok klate jugok..jumpelah d saner..klu pnjg umo..huhu
 
wahhh..
aku berminat nak komen ni..
1- cite2 utk score 3.5 mmg bgs utk kesihatan
2- nakjadii guru yer--Alhamdulillah.. malaysia skang mmg kekurangan guru2 lelaki yg berkaliber sperti faizal
3- aku doakn ko dpatla BMW sebiji--atleast. da nama pon impian kan.=D
4- nak duk kelatan yer?.. so its mean dat ko dah jumpe la calon utk diletakkan gmba didlm picca yg bertanda soal tu..ahaxz~
5- i will pray for ur happiness -- may ALLAh bless u alwiz-- n may all ur DREAM come true--=D

IMPIAN AKU PULAK?
aku shortform kan " MUSLIMAH SEJATI"--=D
 
to intan:-
mestilah kena pandai bodek..ini bukan bodekla tapi appreciate diorang..nanti kalau dah dpt kereta bmw tu pejei gtau intan tau..
 
to farehan:-
aku doakan impian ko tercapai.AMIN!
impian ni ada sejak ko praktikal kt tmpt keje ko ke..hehehe..
thank coz slalu doakan aku..
ko mmg silent bestfrenz aku..hahaha..
 
ko buat anak sedozen,pastu aku buat anak sedozen..kita buat game bola antara anak aku ngan ko..hehe...
 
to ust azhar:
ok ust..kalau dgn first wife tak cukup sedozen anak, kita tambah satu lagi biar complete..hahaha..rosak2..