Ceritera Insan Biasa

Sedikit coretan yang ingin aku kongsikan bersama..

Monday, July 06, 2009

"Selesai pun......"

Hampir 3 minggu aku spend masa untuk aku menghabiskan bacaan komik yang sudah lama aku tinggalkan.Kalau dulu aku seronok sangat tengok muvee tapi sekarang ni aku lagi prefer untuk membaca komik secara online.. Sebuah cerita yang amat aku minat dahulu kala bersama sepupu-sepupu aku..Iaitu "NARUTO"..


Dulu aku agak malas nak mengikuti muvee ini kerana susah sangat untuk mendapatkan sumber cerita ini sendiri..Yang keduanya sebab starting muvee ini mesti ulang episod yang lepas dan aku ni pulak jenis-jenis yang tak suka forward-forward cerita sebabnya tak nak tertinggal apa-apa pun..hehe..itu masalah aku sendirilah..

Anyway, sekarang ini aku dah pun mengikuti cerita ini sepenuhnya..YES!!!



Sepanjang aku baca komik "NARUTO" ni, pelbagai teladan yang baik aku perolehi..Walaupun hanyalah sekadar cartoon semata tapi input yang penulis nak sampaikan memang bermakna..Lupa nak bagitau, penulis komik ini ialah Kishimoto Masashi..Aku nak juga appreciate penulis dia walaupun aku tau aku takkan kenal dia sampai bila-bila dan tak paham sepatah apa yang dia akan cakap..hehe..Sebab idea dia yang best disamping sedikit teladan yang dia selitkan membuatkan aku cukup respek sama ini orang..

Uzumaki Naruto ini adalah main character dalam cerita ini..Daripada dialah bermulanya cerita ini..Teladan-teladan yang dia tunjukkan contohnya erti tak mengenal putus asa walaupun dalam apa jua perkara sekalipun..itu sifat yang bagus..lagi-lagi untuk orang melayu kita yang terkenal dengan "HOT-HOT SHIT CHICKEN"..Betulkan???aku sendiri pun sama macam itu jugak..

Teladan yang keduanya adalah erti persahabatan..Memang terserlah dalam cerita ini..Manusia sering kali melupakan orang-orang yang rapat dengan mereka dan jarang menghargai mereka..Tapi naruto ini mengajar bagaimana nak appreciate kawan-kawannya..So meaningful..



Last but not least adalah keazaman yang tinggi..Naruto mempunyai cita-cita untuk menjadi HOKAGE(PERDANA MENTERI) bermula dari kecik lagi..Dan dia berusaha untuk mncapai tahap itu dengna berusaha bersungguh-sungguh..



Kalau nak ceritakan mengenai naruto memang 10 kali jumaat pun tak habis..hehe..Tapi kalau anda berminat membaca komik ataupun menonton muvee cartoon, ambilah iktibar dari cerita-cerita tersebut..Jangan sekadar menonton dan terbang begitu sahaja..Sekadar hiburan semata..amat-amat rugi..
Adioz~~~

2 comments:

kanak-kanak rebina...lalalalala.....lalalala...
lalalala...
 
bukan kanak2 rel tapi best masalahnya..ko tak layan tak taula..