Ceritera Insan Biasa

Sedikit coretan yang ingin aku kongsikan bersama..

Tuesday, July 20, 2010

~~~Inilah office tempat aku bekerja~~~

Seronok pulak nak berblog sekarang ni..hehe..Sekarang ni aku nak cerita pasal office tempat aku bekerja iaitu EZ Qurban SDN. BHD..Aku tak nak cerita panjang tapi aku just nak tunjukkan gambar-gambar di office aku..

Ini signboard syarikat di luar pejabat..



Ini pula signboard sebelum naik tangga ke office aku..



Ini pula pintu masuk office kesayanganku..Ada banting pasal syarikat..Tapi signboard kat pintu tu dah usang dah..Tak tau bila nak ganti..hehe..



Bahagian pertama yang akan dilihat apabila masuk office aku adalah bahagian dapur..hehe..Dapur yang sangat cantik dan penuh dengan makanan..Itu yang berat aku makin bertambah tu..haha..



Selepas daripada dapur@pantry tu anda semua akan dapat melihat banting syarikat dan juga banting program prihatin ummah..Kemudian barulah berjumpa dengan bilik solat kami..Ini juga tempat aku dan rakan-rakan meluangkan masa untuk ber"tafakur"..haha..





Inilah surrounding officeku yang sangat tenang dan damai..hehe..Pekerjanya hanya 3orang dan BOS seorang sahaja..






Yang ini officemateku yang konon2 pemalula..hehe..Namanya Siti Nor Fatahya Bt. Shaiful Bakhri..Macam mana aku boleh ingat nama penuh dia?Sebabnya aku selalu sangat tulis nama dia untuk payment gaji dan KWSP..hehe..Kalau mood dia baik confirm dia senyum je tapi kalau BAD MOOOD melanda sunyila office ni :P



Yang ini pula aku panggil Kak Normah..Wife kepada Tam yang merupakan pekerja senior kepada Ez Qurban suatu ketika dahulu..Semangat dia suruh aku amek gambar baby dia sekali..Gurau je kak :p



Inilah bilik BOS besar aku..Dulu time aku kerja part time kat sini, bilik nilah yang selalu aku guna nak surf internet sebab PC aku lembab..Pastu confirm dia halau aku..haha..Lagi satu dia suka sebut "SIBUKLAH KO"..haha..



Yang terakhir pastilah meja tempat aku bekerja..Meja yang kemas,tersusun rapi dan tak bersepah macam meja Siti..Aku duduk di belakang meja Siti so apa yang dia buat confirm aku nampak..BE AWARE ek Siti :P Aku akan pastikan meja aku ni kemas agar aku bekerja dengan penuh semangat..





Ini pula gambar yang di ambil secara spontan..Kebetulan Cik Mah minta tolong cabutkan penutup air sebab nak tukar pastu dan-dan si Siti dengan Arlin datang nak bergambar..Siapakah Arlin dan Cik Mah?Adakah mereka juga pekerja EZ Qurban?..Oh tidak..Mereka merupakan jiran Ez Qurban iaitu Syihab Resources..Kalau aku nak cerita pasal Syihab Resources panjang pulak post ni..Tu next timela ye..





Apa-apa pun aku seronok bekerja disini kerana aku diberi peluang untuk membuat apa yang aku suka..Facebook adalah benda wajib di office ini..hehe..BerBLOG ni pun baru nak aktif balik..Doakanlah aku istiqomah untuk membebel disini ye :)

Jumpa lagi kawan-kawan..


5 comments:

peja~ Ez qurban ni company ape ek sbenanye?? tgk cm byk wt prog kebajikan je sjk peja keje cni~ hehe skang sume blog cte sal keje~ welcome to the new world (^^)
 
Pejei, awak mengata meja saya tau...Itulah namanya orang yang bz bekerja tau :), tapikan nampak cantik jugak office ye
 
jiji..ezqurban ni company uruskan psl aqiqah & qurban..simple jekan..peja keje as admin je..jiji dah start keje ke??

office kite mmg cantikla siti..sbb awak dgn sy adekan..hehe..
 
da start keje~ seorg pegawai farmasi yg krg competent hehe :P
 
peja slh phm ke or jiji yg slh tulis ni?"KRG" tu "kurang" ke?tak cayela..jijikan seorg yg bersemangat..hyperactivekan..hehe..ape da jadi ni? =P