Ceritera Insan Biasa

Sedikit coretan yang ingin aku kongsikan bersama..

Sunday, July 12, 2009

"Hasratku tak kesampaian"

"10 biji durian!!!"itulah target aku ketika diajak oleh bosku untuk pulang ke Temerloh..iaitu kampung halaman bosku yang mempunyai banyak pokok durian..memang dah lama sangat aku nantikan saat ini sebab pokok durian di dusunku baru je berbunga..nak tunggu berbuah memang abislah air liur aku ini mengalir keluar..hehe..

Dengan azam yang tinggi aku memandu laju kereta bosku menuju ke Temerloh..dalam masa 2 jam setengah kami sampai di Jenderak..destinasi kami telah bertukar kerana wife bosku bagitau yang durian di rumahnya tak nak gugur-gugur..teramatla kecewa lah aku mendengar dan kami lantas menukar ke "PLAN B" iaitu menuju ke rumah mak cik bosku..

Sampai je rumah itu aku macam biasalah akan buat malu-malu dulu supaya bosku akan memulakan langkah pertama..Selesai je bosku menyapa mak ciknya barulah aku mulakan langkah sumbangku.memang tak kenallah mak cik itu sebab bukan mak cik aku tapi durian tu aku bayangkan macam durian dusunku..hahaha..

Inilah durian pertama yang telah aku rabakkan..isi dia memang perfect..MARVELOUS!!!!





Kemudia yang kedua pulak..yang aku bengangnya duriannya makin sedap dan makin rancaklah aku untuk menjamahnya..hahaha..



Tengok bos aku, walaupun ada penyakit "gaut" tapi beliau tetap tabah menjamah durian ini..memang cari nahas betul..hahaha..



Dan ini yang ketiga..Isi warna kuning membuatkan aku mabuk durian..rasanya nikmat sangat-sangat..langsung tak sama dengan durian yang dijual di tepi-tepi jalan..







Niatku untuk meneruskan ke durian yang ke-4 terbantut kerana perutku sudah kembung..Memang tak boleh sumbat lagi dah..Dan ini berterusan hinggalah ke malam..huhu..Sakitnya perut aku =(

Bosku mencadangkan agar kami segera mendapatkan "ENO" kerana ada orang-orang kampung bagi petua begitu..kami pun bergegaslah mencari "ENO" yang dimaksudkan di R&R Termerloh..

Alangkah selesanya perutku selepas meminum "ENO" berperisa halia tersebut..memang lega sangat-sangat..Tapi aku tetap kecewa kerana hasratku untuk menghabiskan 10 biji durian tidak tercapai..

"MISSION INCOMPLETE!!!!"