Ceritera Insan Biasa

Sedikit coretan yang ingin aku kongsikan bersama..

Thursday, September 10, 2009

~~~Rebutlah 10 malam terakhit yang masih tinggal~~~



Masih ada lagi 10 hari dan juga malam Ramadhan setelah berlalunya 20 hari Ramadhan tanpa kita sedari..Begitu cepat masa berlalu sehinggakan berlalunya Ramadhan dengan begitu pantas..Dulu kita begitu tidak sabar menantikan kedatangan'nya' tapi kini 'dia' slow-slow meninggalkan kita..

Dan yang amat penting adalah 10 malam terakhir ini mengandungi 1 malam yang digambarkan sehebat 1000 malam.Dikatakan semua makhluk-Nya mtunduk menyembah-Nya pada malam tersebut..Bayangkan betapa indahnya malam itukan..Subhanallah..


~~Gambar Hiasan~~


Dulu,aku mungkin masih muda sehinggakan tidak terasa excited pun untuk mengejar apa yang telah Allah tawarkan kepada aku terutama pada bulan Ramadhan tapi mungkin usia mematangkan aku..Aku mula terasa untuk mengejar apa yang telah dijanjikan..Insya Allah..

Tapi itulah,manusia mudah lupa..Aku berdoa agar aku istiqomah sehingga berakhirnya Ramadhan pada kali ini..Tahun depan tak semestinya aku dapat berjumpa lagi dengan bulan ini..Itulah ayat sering kali yang orang sebutkan setiap kali berlalunya Ramadhankan dan ianya memang bermakna bagi orang yang betul-betul memahami ertinya..

Seorang sahabatku pernah berkata "Kalau kita betul-betul nakkan malam Lailatul Qadar itu senang je..Kita beramallah kesepuluh malam tersebut..Wajib Allah bagi kita malam tersebutkan.."Itulah yang dia sebutkan dan bila difikir-fikir balik memang ada logiknyakan..Dah kita beramal setiap malam so takkanlah tak dapat..Tapi itulah,semuanya ketentuan Ilahikan..Kalau Dia bagi kita dapatlah tapi kalau Dia tak nak bagi kita kenalah redho..

Oleh itu sahabat-sahabat sekalian marilah kita sama-sama beramal ibadah pada 10 malam terakhir ini..Mudah-mudahan kita sama-sama mendapat fadhilat yang telah dijanjikan..Amin!